reklama

poviedka na víkend: patrik na pedre mal pravdu

Zrezané konáre suchých vtákov v ich rozbitých hniezdach mi naháňali strach. Malé biele hovná zrodené letom, jeho sparným vzduchom na kabáte mi naháňali strach. Každé ráno šiel som kamsi hlavnou ulicou. Zlato, striebro rozosiate slnkom cez paru hlasov, indián bez kmeňa predáva Večerník v podchode kde končí ráno. Kubistická budova, oranžovo potretá, so ženou s kvetmi a vencom v hmote. Načo je jej ruža bez krvi? A potom briežok dole a slaný starý pán. Ponorený vo svojom šere dáva mi mincu. Veľkú, ťažkú, na oči pre smrť. "Hádes si ťa nájde," vraví. Berie ma a odráža loďku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)


"Znova?"


"Máš lýru?"


"Nie."


"Ani peniaz si nemal."


"Dal si mi."
Tiene na oblohe ako duchovia alebo prasiatko zo zrkadla. Zuby, pazúry, sliny kvapkajú ako dážď čo smrdí červami hnije.


"Ešte i tu si ma našli. To môžu??"


Mlčí, ruky sú biele kosti.


"Ani slnko neprekročí mieru, inak by si ho vyhľadali Erýnie."


"I on je tam?"


"Nie, on je na poliach."


"Je tam rebrík, zajačia nora?"


"Nie len na svete zákon."


"Takže navždy?"


Ruka je biela kosť a čierny čln špliecha ostrý, z dreva čo páchne hriechom. Bocklinov ostrov kópia pravdy. Len farby sú tmavšie a vôňa chýba. Tmavo smaragdové cipry a pínie, vysoké až nebo, olovené, ťažké, ohraničujúce nárek. Lebo svet musí byť v tichu aby bol slobodný. A všetko je väčšie len ostrov je bližšie. Bocklin mal pravdu.


"Bol tu Bocklin?"


"Bol."


"Ako odišiel?"


"Mal lýru."


"Lýra je rebrík?"


"Lýra je hudba, hudba je harmónia a miera, z miery vzniká vibrovanie."


"A načo mi je peniaz?"


Môže sa usmiať lebka biela ako smrť?? Smrť je čierna. Vraj!


"Na čo mi je loď?"


"Na prevoz."


"A peniaz??"


Smiech a loďka a Smiech.


"Reč končí kde biely králik začína. Neo, vyzleč sa a polož si peniaz na oko. Ja ti dám druhý a budeš pár. To je polka celku."


Všetko sa hýbe na vlnách čierna? loď? Ja ležím. Holý som nikdy nebol, až teraz. Peniaz a dva, zaplatené za súd. Budem ľahší ako pierko? Sedem mien Bohov v siedmych bránach lesklých. Osiris a lýra. Za peniaz? Za dušu.


"Ako sa zmestí toľko náreku..."


"Mlč a buď." Hodil ma nahého do vĺn. Nikdy nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky A more?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oliver Tomáš

Oliver Tomáš

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent pobehujúci medzi Košicami, Prešovom a zvyškom sveta:-) Zoznam autorových rubrík:  polnočné básne pre psaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu